Trekking

El senderisme s'ha convertit en una pràctica àmpliament estesa en la nostra societat com una forma de combinar oci, esport, turisme i lleure.

La comarca del Baix Empordà ha estat pionera a Catalunya, i fins i tot en l'Estat espanyol, en la creació d'una xarxa de senders mitjançant la interconnexió entre sender de gran recorregut (GR), els senders de petit recorregut (PR) i els senders locals (SL). Aquest projecte ha estat coordinat i promogut pel Consell Comarcal del Baix Empordà.

La Creu dels Frares

Alguns d'aquests senders passen pel terme municipal de Forallac i estan perfectament senyalitzats per tal que tothom que vulgui els pugui seguir amb facilitat.

En aquest apartat de la web us proposem algunes rutes per tal que us pogueu endinsar en l'àmplia varietat de paisatges del nostre municipi.

Peretallada-Sant Llop-Llofriu-Torrent-Muntanya Seca-Peratallada

Distreta sortida per una matinal que comença al aparcament de Peratallada i que resseguim la riera Grossa, passant per can Carbonell i can Palet i que ens duu al Mas Serra a on travessem la carretera C-66 per sota el pont de la riera d’en Serra, l’altre costat de la carretera, el bosc ens recorda que som a muntanya amb una sostinguda pujada fins tocar un pòster d’alta tensió, som a tocar la font bandolera. Toca baixar per els camps del mas Sureda i les Muntanyes Poues, per camins estrets i corriols molt divertits fins el barri de la Barceloneta de Llofriu a on ens espera un bon esmorzar a qualsevol dels restaurants del barri. La tornada la fem resseguint la riera de Bonida per dins els curts carrers del barri, passant per el mas Caner i Can Sixto, a la cruïlla de Torrent, travessem el poble fins la part mes alta i passem just les parets posteriors del hotel Mas de Torrent i can Dalmai a on acabem la pujada. Ara el camí es força planer, a la segona cruïlla després de Can Dalmai a la dreta, deixem el camí principal i agafem aquest per caminar per la Muntanya Seca fins sortir a una carretera asfaltada, som a Pantaleu i després de passar tots els dominis de la finca, un camí a la esquerra ens porta altra vegada al aparcament de Peratallada a on...si com aquest dia, fa un bon sol és molt d’agrair una gerra de fresca cervesa a la plaça del poble, després de 5 hores(3 hores 20 minuts efectives) amb un bon esmorzar i una recollida d’esparrecs.

Walk around Peratallada

Amb el nom d'Empordanet anomenava l'escriptor Josep Pla la plana que va de les Gavarres al Massís del Montgrí, molt a prop del seu Palafrugell natal. Dons per aquesta zona plena de poblets medievals hem fet una caminadeta aquesta Setmana Santa. Ruta d'uns 12 km amb sortida i arribada de Peratallada, municipi de Forallac al Baix Empordà. Una ruta amb cap dificultat física, totalment plana, entre camps i masos, una ruta totalment de relaxació i per gaudir del paisatge. La volta surt de Peratallada, va cap a Sant Feliu de Boada, passa a tocar de Pals, gira cap a Fontclara, passa per Palau-Sator i torna a Peratallada.

Circular Route Peratallada

Una interessant ruta pels rodals de la magnifica vila medieval de Peratallada. No deixeu de visitar l'esglesia romànica de Canapost amb el seu cementiri a la part del darrera. Recordeu de visitar o pernoctar a la vila de Peratallada, hi ha recons verdaderament encisadors. Una interesante ruta por los alrededores de la magnifica villa medieval de Peratallada. Recomiendo visitar la iglesia románica de Canapost con su cementerio en su parte posterior. No olvideis de visitar o pernoctar en Peratallada, donde descubrireis rincontes realmente sorprendentes. El track es net / El track esta límpio Temps - 01:50